Zatthu.nl

Shop

Faq

Frequently Asked Questions

Hier vind je de meeste antwoorden op jouw vragen.
Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op via de klantenservice

01. Bestellen

De door jou gekozen artikelen heb je al toegevoegd aan je winkelmandje en nu wil je bestellen. Er zijn slechts 4 stappen voor het afronden van je bestelling.

Stap 1: Winkelmandje

Rechtsboven kun je zien hoeveel items er in je winkelmandje zitten. Klik op “Winkelmandje” om naar je winkelmandje te gaan. Je vindt hier een overzicht van je bestelling. In dit overzicht heb je nog de mogelijkheid om artikelen te verwijderen en/of het aantal aan te passen.

Stap 2: Betaalwijze

Selecteer de gewenste betaalwijze, het land waar de verzending naar toe gestuurd moet worden en een eventuele kortingscode. Nadat je op “bestelling afronden” hebt geklikt, vul je jouw contactgegevens in en klikt weer op “bestelling afronden”.

Stap 3: Controleren

Bij deze stap kun je de bestelling controleren en heb je tevens de mogelijkheid om je bestelling nog aan te passen. Klopt de inhoud van jouw bestelling en de bezorginformatie? Dan kun je verder naar de laatste stap.

Stap 4: Betalen

Je kunt nu betalen via de door jouw gewenste betaalmethode. Nadat de betaling is afgerond ontvang je per e-mail een orderbevestiging.

Er zijn meerdere mogelijkheden om een artikel te vinden:

  • Bekijk de categorieën in het menu aan de linkerzijde
  • Maak gebruik van de filters om een zoekopdracht te verfijnen
  • Gebruik de zoekbalk bovenaan de pagina. Je kunt zoeken op merk, artikelnaam, omschrijving, EAN-code of artikelnummer.


Niet gevonden wat je zocht? Neem dan gerust contact met mij op, ik zoek graag met je mee!

Sommige artikelen zijn tijdelijk uitverkocht en komen nog terug in de collectie. Als je hier meer informatie over wilt ontvangen kun je je vraag, het artikelnummer, de naam en de kleur van het artikel sturen naar: klantenservice@zatthu.nl

Bestellingen vanaf €29,99, die geplaatst worden via de webshop van Zatthu Jewelry, worden gratis verzonden!

Zatthujewelry.nl levert ook in bestellingen buiten Nederland. Voor informatie over de verzendkosten naar het buitenland, kies je het gewenste land van bezorging in je winkelwagen. De verzendkosten zijn dan direct zichtbaar.

Wanneer je de bestelling wilt wijzigen of annuleren, adviseer ik je contact met mij op te nemen via chat of klantenservice@zatthu.nl

Wanneer de bestelling al is verstuurd, kan ik helaas niets meer wijzigen. De bestelling kan dan via het retourproces worden geretourneerd.

02. Betalen

Voordat je betaalt kun je alles nog een keer controleren en kun je jouw persoonlijke gegevens en de bezorgwijze nog aanpassen. Er zijn tien betalingsmogelijkheden:

  • iDEAL
  • Creditcard
  • Klarna (achteraf betalen)
  • PayPal
  • Apple Pay
  • Bancontact / Mister Cash (België)
  • Giftcard
  • VVV Giftcard
  • Fashioncheque
  • Webshop Giftcard

iDEAL

IDeal is een Nederlandse betaalmogelijkheid. De volgende banken zijn hierbij aangesloten: ABN AMRO, ING, Rabobank, ASN Bank, Friesland Bank, RegioBank, Triodos Bank, Van Lanschot Bankiers of SNS Bank. IDEAL is veilig, snel en makkelijk!
– Je betaalt via je eigen bank, dus vertrouwd en veilig.
– Registreren of speciale software downloaden is niet nodig.
– Je IDEAL betaling wordt meteen verwerkt en is direct zichtbaar op rekeningoverzicht.
– Betalen met iDEAL is altijd gratis.

CREDITCARD

Je kunt betalen met MasterCard, VISA of American Express. Kies bij het afrekenen van jouw bestelling voor de creditcardmaatschappij waar jij bij aangesloten zit. Volg vervolgens de stappen in de vertrouwde internetomgeving van de creditcardmaatschappij. Jouw bestelling wordt hierna direct goedgekeurd.

KLARNA

Via Klarna kun je een bestelling veilig achteraf betalen. Deze betaalmethode is beschikbaar voor klanten van 18 jaar en ouder. Klarna geeft jou de mogelijkheid de bestelling binnen 14 dagen te betalen of te retourneren.

PAYPAL

Betalen met PayPal gebeurt via een door jouw aangemaakte PayPal-rekening. Na het kiezen voor deze betalingsmogelijkheid wordt je doorgeleid naar PayPal waar je met jouw e-mail adres en PayPal-wachtwoord kunt betalen. Bij deze betalingsmogelijkheid hoef je dus nooit meer bankrekeninggegevens of creditcard gegevens te tonen.

APPLE PAY

Wij bieden ook Apple Pay aan als betaalmethode. Apple Pay komt alleen tevoorschijn als betaalmethode als je op een apparaat besteld waar je Apply Pay op hebt geïnstalleerd. Als voor Apple Pay als betaalmethode kiest, dan kom op de pagina van Apple Pay, waar je via je bank kunt betalen.

SOFORT BANKING

Bestellingen kan je ook via SOFORT Banking betalen. Vul in het systeem van SOFORT Banking je bankgegevens in, jouw bank (ING, Rabo, ANB Amro enz) verzorgt dan de betaling voor je. Je hoeft dus niet zelf een account bij SOFORT te hebben.

BANCONTACT / MISTER CASH

Woon je in België en heb je een Bancontact / Mister Cash kaart? Voer dan bij het afrekenen het nummer en de vervaldatum van je Bancontact / Mister Cash kaart in. Je wordt dan doorgeleid naar het online banking systeem van je bank.

ZATTHU GIFTCARD

Je kunt je bestelling ook betalen met een cadeaukaart van Zatthu. Is het aankoopbedrag hoger dan het cadeaukaart saldo, dan kun je het resterende bedrag betalen met één van de bovenstaande betaalwijzen. Is het te betalen bedrag lager dan het cadeaukaart saldo, dan blijft het overige bedrag op je cadeaukaart staan.

VVV GIFTCARD

In de betaalomgeving van de onze webshop kan je de VVV Giftcard selecteren als betaalmiddel (net als iDEAL). Er wordt gevraagd om de 19-cijferige code en pincode in te vullen. Als je aankoopbedrag hoger is dan de kaartwaarde kan je het resterende bedrag met een ander betaalmiddel afrekenen.

FASHIONCHEQUE

In de betaalomgeving van onze webshop kan je Fashioncheque selecteren als betaalmiddel (net als iDEAL). Zodra je op “bestelling plaatsen” klikt, kom je in de betaalomgeving van Fashioncheque. Hier kun je de code van je Fashioncheque invullen.

WEBSHOP GIFTCARD

In de betaalomgeving van onze webshop kan je de Webshop Giftcard selecteren als betaalmiddel (net als iDEAL). Zodra je op “bestelling plaatsen” klikt, kom je in de betaalomgeving van de Webshop Giftcard. Hier kun je de code van je Webshop Giftcard én de veiligheidscode invullen.

Wanneer een betaling mislukt is, dan sturen wij automatisch een mail dat we de betaling niet hebben ontvangen. Via de link in de mail kom je terecht in de winkelwagen en kan je de bestelling alsnog voldoen. Wanneer je geen mail hebt ontvangen, de betaling mislukt weer of de kortingscode of giftcard werkt niet meer, neem in dat geval even klantenservice, wij helpen je graag verder! 

Wanneer wij je betaling hebben ontvangen, zullen wij je bestelling zo snel mogelijk verwerken.  

De niet betaalde order wordt niet verstuurd en beschouwen we als geannuleerd, tenzij deze via de bovengenoemde link alsnog wordt betaald. 

Wil je de bestelling niet meer ontvangen of heb je inmiddels al een nieuwe bestelling geplaatst? Je hoeft dan geen actie te ondernemen. Deze niet-betaalde bestelling beschouwen we dan als geannuleerd. 

Klarna voert voor alle bestellingen een check uit. Voor vragen over de achteraf betaling of de bestelling via Klarna die niet wordt goedgekeurd, neem je contact op met Klarna via 020-8082852 of de chat via http://www.klarna.nl/klantenservice. Klarna is 24/7 bereikbaar van maandag t/m vrijdag. Meer informatie vind je op www.klarna.nl. 

Per 1 juli 2020 is de Europese anti-witwasrichtlijn AMLD5 in de Nederlandse wetgeving opgenomen. De invoering hiervan heeft gevolgen voor het online betalen met een fashioncheque. Je kunt maximaal EUR 50,00 betalen met een Fashioncheque per bestelling. Staat er een hoger bedrag op de kaart dan blijft het resterende bedrag staan en kun je dit gebruiken voor een volgende aankoop.

Soms is winkelen bij Zatthu.nl extra voordelig. Heb je een kortingscode dan kun je deze in je winkelmand verzilveren. Vul de code in en verreken het bedrag direct met de bestelling. Wacht niet te lang – een kortingscode heeft altijd een beperkte geldigheid. Per persoon en per bestelling kun je slechts één kortingscode gebruiken en deze niet combineren met andere acties of kortingscodes.

03. Bezorgen

Ik streef ernaar om binnen 2 werkdagen te leveren, vaak wordt de volgende werkdag al geleverd indien je bestelling voor 15.00 uur binnen is. Mocht het bestelde sieraad onverhoopt niet op voorraad zijn dan word je binnen 1 werkdag op de hoogte gesteld.

Ik verstuur met PostNL. Per e-mail ontvang je een track & trace code, hiermee kun je de status van je bestelling na 00.00 uur volgen via de website van PostNL.

a, dat kan! Zodra de bestelling wordt verzonden stuur ik je een e-mail met een Track&Trace code, hiermee kun je de status van je bestelling na 00.00 uur volgen via de website van PostNL.

Ja, dat kan! In het bestelproces heb je de mogelijkheid ‘ander afleveradres opgeven’. Vul hier de gegevens van het gewenste afleveradres in en je ontvangt de bestelling op dit adres.

Wil je na afloop van het plaatsen van je bestelling het afleveradres wijzigen? Neem dan contact met mij op via chat of klantenservice@zatthu.nl

Je bent zelf verantwoordelijk voor het juist invoeren van het afleveradres. Het is helaas niet mogelijk om het adres te wijzigen als de bestelling reeds is verzonden. Tot die tijd kan een afleveradres worden aangepast. Voor een eventuele adreswijziging, indien de bestelling nog niet verstuurd is, kun je via email of via onze chatfunctie contact opnemen met onze klantenservice. Het verzoek zal dan snel behandeld worden. 

De bestelling wordt verzonden op het moment dat alle artikelen op voorraad zijn. Wanneer de levertijd onverhoopt wordt overschreden, dan word je hier per e-mail van op de hoogte gebracht.

04. Retourneren

Om je retourzending correct en snel te verwerken verzoek ik je de aangegeven procedure te volgen:

Stuur mij een e-mail en vermeld hierin het artikelnummer en bestelnummer van het artikel wat je wilt retourneren. Je ontvangt binnen één werkdag een e-mail met hierin de instructies voor het retourzenden van de artikelen. Je kan ook contact opnemen met mij voor het aanmelden van je retourzending. Als je je bestelling wilt omruilen, kan je dat aangeven via e-mail.

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder reden het artikel te retourneren. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het/de product(en) fysiek in bezit krijgt. Om het/de artikel(en) te retourneren, moet je mij via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail) op de hoogte stellen. Hiervoor kun je ook gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping (PDF). Je retouraanvraag is geldig als deze binnen de termijn van 14 dagen is verzonden.

Artikelen die je wilt retourneren/ruilen dienen ongebruikt te zijn en in de originele verpakking te zitten. Ook kaartjes aan kettingen, armbanden en ringen mogen niet worden verwijderd. Retouren die niet voldoen aan onze voorwaarden, die zijn beschadigd, vervuild of gewijzigd kunnen worden geweigerd.

Om hygiënische redenen kunnen gepaste oorbellen niet worden geretourneerd. De oorbellen dienen daarom in de originele ongeopende verpakking te zitten. Oorbellen waarvan de verpakking is opengemaakt of gewijzigd kunnen niet worden geretourneerd.

Final Sale artikelen zijn uitgesloten van het retourbeleid. Dit staat aangegeven bij het artikel.

Je ontvangt per e-mail een bevestiging wanneer ik de artikelen retour heb ontvangen en de retourzending in behandeling wordt genomen.

Als je gebruik maakt van het retourrecht, dan ontvang je alle betalingen die je op dat moment hebt gedaan, inclusief eventuele leveringskosten (voor bestellingen buiten NL). Nadat je de retouraanvraag hebt ingediend, betaal ik je het bedrag zo spoedig mogelijk terug op dezelfde manier als de wijze waarop de oorspronkelijke transactie is verricht. Dit gebeurt in ieder geval binnen 14 dagen.

05. Vragen en klachten

Op https://zatthu.nl/algemene-voorwaarden/ vind je alle algemene voorwaarden welke betrekking hebben op de Zatthu webshop.

Het kan zijn dat je een klacht hebt over zatthu.nl. Dat vind ik heel vervelend en dat wil ik graag samen met jou oplossen! Kwaliteit en service zijn voor mij belangrijke kernwaarden. Ik wil dat je tevreden over Zatthu bent en met enthousiasme kunt spreken over het assortiment, de communicatie, de verzending en mijn service! Daarom doe ik er alles aan om de klacht naar tevredenheid af te handelen. Ik zie je klacht als een uitdaging en aanleiding om de communicatie, service en kwaliteit te verbeteren.

Je kunt je klacht indienen via klantenservice@zatthu.nl of via de Geschillencommissie van het Europese ODR Platform.

Indien je een klacht hebt over een online aankoop dan kun je een mail sturen naar klantenservice@zatthu.nl met de volgende gegevens:

– Wat is de klacht

– Waar en wanneer heb je het product gekocht. Indien het een online bestelling betreft kun je het ordernummer doorgeven

– Foto’s van de klacht, inclusief een geheelaanzicht van het artikel

»  Ik streef naar een snelle afwikkeling van de klacht (binnen 14 dagen ontvang je een reactie)
»  Ik onderzoek de oorzaak van de klacht
»  Ik neem contact met je op om een oplossing voor te leggen
»  Ik geef opvolging aan de gemaakte afspraken

Ik gebruik de ervaring om de klacht in de toekomst te voorkomen.

We bieden 6 maanden garantie op onze sieraden. Deze garantie is van toepassing op fabricagefouten. Schade ontstaan door gebruik of slijtage vallen niet binnen deze garantie. Daarnaast ben je zelf verantwoordelijk het sieraad goed te onderhouden. Een artikel valt niet onder de garantie indien er een onderhoudsmiddel is gebruikt welke niet geschikt is voor sieraden.

Wil je langdurig plezier houden van je sieraden?

Dan deel ik graag deze tips met je:

  • Doe je sieraden af als je gaat slapen, sporten of douchen. Transpiratie en vocht is nooit goed voor sieraden.
  • Bescherm je sieraad ook tegen stoffen als bleekwater, cremes, parfum, haarlak en alcohol.
  • Regelmatig gebruik van een poetsdoek voorkomt dat het metaal verkleurt en laat het mooi glanzen.
  • Sieraden moeten uit de buurt van natuurlijk zonlicht en warmte worden bewaard. Het beste is om je sieraden in een beschermende (gevoerde) sieradendoos te bewaren.

Je kunt een Zatthu account aanmaken door rechts bovenin het scherm op registreren te klikken. Tevens kun je een account aanmaken wanneer je voor het eerst een bestelling plaatst. 

Klik bij het inloggen op de wachtwoord vergeten link. Voer vervolgens je e-mailadres in. Binnen enkele minuten ontvang je een e-mail met hierin de mogelijkheid om een nieuw wachtwoord aan te maken. Wil het toch niet lukken? Neem dan telefonisch of via onze chatfunctie contact op met de klantenservice. Wij kunnen het wachtwoord dan handmatig voor je aanpassen.

Een kortingscode geeft eenmalig korting op een online aankoop. Let op: deze kan na het plaatsen van de bestelling niet meer worden toegevoegd. Je kunt de kortingscode toevoegen aan je winkelmand in het daarvoor bestemde invulveld. Let op: de kortingscode is slechts eenmalig te gebruiken en zal na gebruik komen te vervallen.

Wanneer het kortingsbedrag en het factuurbedrag niet overeenkomen, dien je het openstaande bedrag via een van de betaalmethodes te voldoen.

06. Zatthu Club - sparen voor korting

De Zatthu Club is het loyaliteitsprogramma van Zatthu waarmee je punten kunt verdienen voor productkortingen en speciale aanbiedingen.

Nee, aanmelden is gratis en dat zal ook zo blijven.

  • 50 punten – account aanmaken
  • 50 punten – product review
  • 75 punten – plaats je eerste bestelling
  • 100 punten – plaats een bestelling van €150 of meer
  • 10 punten – voor elke € 1 die aan bestellingen wordt uitgegeven

Log in op je account en klik in je dashboard op “Mijn spaarpunten”

  1. Log in op je account en klik in je dashboard op “Mijn spaarpunten”
  2. Indien je genoeg punten hebt vul je het aantal punten in dat je wilt verzilveren
  3. Klik daarna op “inwisselen”

Nee, jouw punten vervallen na 90 dagen vanaf de datum van je aankoop. Je kunt de datum wel verlengen door nieuwe punten te sparen.

  1. Log in op je account
  2. Ga naar “Mijn spaarpunten”
  3. Onder jouw puntensaldo staat wanneer je punten komen te vervallen

De waardering van www.zatthu.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.7/10 gebaseerd op 160 reviews.